Trinitas eindigt op een keurige 6e plaats na zege in Wijster

28 mei 2018 22:30

Henk Boeree

De laatste wedstrijd in het seizoen werd afgesloten met een 2-4 winst in en tegen Wijster.
En hete dag met curieuze doelpunten.

Marc Platje scoorde na 10 minuten de 0-1 (zijn 99e treffer voor Trinitas en Boijl) en even later de 0-2 van Yanick Wieldraaijer met een blunder van de doelman van Wijster die te vergelijken was met de doelman van Liverpool.

Een mislukte lange bal stuitte pardoes op het harde droge veld over de doelman heen.

Wijster kwam goedkoop op 1-2 na een aangeschoten handsbal van Jesse de Weert, waardoor Ipema de strafschop kon benutten.

Na rust gebeurde er een tijd niet veel totdat Jacob Veldmeijer een voorzet keihard en onhoudbaar de bal in eigen goal kopte: 2-2.

De puf leek er daarna uit voor beide ploegen. Trainer Boeree besloot om na de drinkpauze de boel volledig om te gooien door het centrale duo René Terpstra en Jurgen Verbaarschot in de spits te posteren en 3 jonge wissels te brengen.

En 10 minuten voor tijd werd een lichte overtreding op Geert v.d. Boer ook bestraft met een strafschop en zoals van tevoren was afgesproken mocht doelman Betten zijn eerste treffer op zijn naam zetten door de 2-3 binnen te schieten.

Toen vlak voor tijd gelegenheidsspits Verbaarschot de 2-4 binnenschoot, konden de blauwzwarten het seizoen afsluiten met de 6e plaats.

Wijster en Udiros zullen zich via de nacompetitie moeten handhaven.

Jubbega (gefeliciteerd) mag zich bewijzen in de 2e klasse en Akkrum, Dio Oosterwolde en Oldemarkt gaan proberen om Jubbega te volgen.

Trinitas kan dus terugkijken op een prima seizoen. In de winter stond de ploeg in de middenmoot. De maanden januari en februari heeft het amper gespeeld en daalde de ploeg naar een 11e plaats met 4 wedstrijden achterstand.

In maart begon een mooi zegetocht met 4 overwinningen op rij en uitzicht op een periodetitel. Toen volgde de desastreuze maand april waarin 8 wedstrijden moesten worden afgewerkt en met veel invallers volgden er 4 nederlagen op rij.

Maar de ploeg uit Boijl toonde veerkracht in mei en sloot de ploeg af met 4 overwinningen uit de laatste 5 wedstrijden.

Marc Platje werd met 13 doelpunten topscorer gevolgd door de verdedigers ! Jurgen Verbaarschot (8) en René Terpstra (5).

Voor Trinitas rest nu nog de Stellingwerf Cup, die gehouden wordt in Wolvega.

Op 10 juni speelt het dan tegen de Blesse (mits de ploeg dan uitgeschakeld is voor de nacompetitie).