Goed weekend voor de seniorenteams!

22 september 2014 14:15

Afgelopen zondag kwamen het eerste, tweede, derde en vijfde in actie. In de ochtend verloor alleen het vijfde, alle overige teams wisten overtuigend te winnen!

Het eerste rekende met duidelijke cijfers af met de Blesse: 4-0. Als de spitsen van Trinitas nog wat scherper waren geweest, had de score zomaar veel groter kunnen zijn, want Trinitas was de betere partij, en was met name in de tweede helft heer en meester. Er werd fris gevoetbald, en er werden veel grote kansen gecreëerd. Voor rust tekende Chiel Platje voor de 1-0, nadat hij eerst een grote kans om zeep had geholpen. Hij kopte een voorzet van zijn broer Marc binnen. Na rust kopte Fokko van der Duim tweemaal raak, waarna Marc Platje de eindstand met het hoofd uit een corner op 4-0 bepaalde. Trinitas 1 heeft nu 6 punten uit 3 duels, en gaat zondag op bezoek bij vv Dwingeloo, vorig jaar gedegradeerd uit de tweede klasse.

Trinitas 2 bleef ongeslagen door met 2-4 te winnen van sc Boornbergum '80. Met name in de eerste helft werd goed gevoetbald, maar vergaten de blauw-zwarten zichzelf te belonen in de vorm van meer doelpunten: het stond 1-1 dankzij Yanick. In de tweede helft was het een rommelige wedstrijd, maar werd uiteindelijk wel met 2-4 gewonnen dankzij doelpunten van Marco(2) en Nigel. Aanstaande zondag wacht Surhuisterveen, thuis in Elsloo om 10.00 uur.

Trinitas 3 heeft met 6 punten uit twee wedstrijden nog steeds de volle buit. Nadat vorige week Ruinerwold 5 werd verslagen met 3-10, werd nu Wapserveen 2 in Boijl met 4-1 verslagen. In een slechte wedstrijd scoorden Johan, Tony, Jacob en Hendrik. Komende zondag speelt het derde uit tegen IJhorst 2, om 12.00 uur.

Trintas 4 was vrij, Trinitas 5 verloor, ondanks dat het tweemaal op voorsprong kwam, met 5-3 van Nieuweschoot 6. Uilke (2) en Jorrit maakten de doelpunten voor Trinitas. Zondag speelt het vierde om 12.00 uur uit tegen Renado 3 (Sint Nicolaasga), het vijfde speelt om 10.00 uur thuis in Boijl tegen Gorredijk 6.

Uitslagen van de jeugdteams:

Trinitas C1 - Olde Veste'54 C4 1 - 9
Trinitas D1 - Wilper Boys De D1 1 - 3