Over ons

Voetbalvereniging Trinitas is opgericht op 1 juli 2012. De vereniging is ontstaan uit een fusie tussen de voetbalverenigingen O.Z.C en Boijl. Het ledenbestand van beide verenigingen was niet omvangrijk genoeg om het voetbal zonder ingrijpende maatregelen de komende tien jaar te waarborgen. Vanwege de goede onderlinge verhoudingen tussen beide verenigingen is in 2012 besloten te fuseren.

Het Latijnse woord Trinitas staat voor ‘drie-eenheid’ en verwijst op verschillende manieren naar de nieuw gevormde voetbalvereniging:

• 3 voormalige clubs (S.V. Zorgvlied, ODIS en v.v. Boijl)
  • 3 gemeenten (Westerveld, Ooststellingwerf en Weststellingwerf)
  • 3 dorpskernen (Zorgvlied, Elsloo en Boijl)

De drie-eenheid komt terug in het logo van v.v. Trinitas. Deze bestaat namelijk uit de logo’s van de gemeente Ooststellingwerf, Weststellingwerf (beide griffioenen). De tabaksplant in het logo verwijst naar de streekhistorie van Zorgvlied en Wateren. In de 19e verbouwde men hier namelijk tabak. De tabaksplant komt ook terug in het wapen van het dorp Zorgvlied.

Voor v.v. Trinitas staat naast het voetbal ook het spelplezier centraal. De twee selectie-elftallen trachten een zo hoog mogelijk resultaat te halen in de competitie. Hier zijn de trainingen en het selectiebeleid op gericht. Net zo belangrijk is het jeugdvoetbal. De vereniging probeert de stap naar het voetbalveld zo laag mogelijk te houden en investeert daarnaast in de training en opleiding van de jeugdspelers. Verder is het lokale karakter van de club belangrijk. De voetbalvereniging wil bijdragen aan het verenigingsleven in de dorpen Boijl, Elsloo, Zorgvlied en Langedijke door een actieve betrokkenheid van zoveel mogelijk inwoners.

In het huidige seizoen komt het eerste elftal uit in de zondag 3e klasse B. Het tweede elftal
speelt in de zondag reserve 3e klasse C. Voetbalvereniging Trinitas maakt gebruik van de sportvelden in zowel Boijl als Elsloo. Wilt u als tegenstander weten waar u moet spelen dan kunt u terecht onder het kopje ‘accommodatie’.